W Polsce od kilkunastu lat trwa niezmienny trend instalowania w samochodach zasilania LPG. Wiąże się to przede wszystkim z wysokimi cenami benzyny bezołowiowej i oleju napędowego.
Dziś montaż instalacji gazowej wiąże się z dużą oszczędnością zwłaszcza przy pokonywaniu samochodem dużych odległości. Ceny gazu wahają się podobnie jak ceny benzyny czy diesla, ale gaz nadal kosztuje o połowę mniej. Samochód gdzie zamontowana jest instalacja gazowa zużywa wprawdzie więcej litrów paliwa LPG, ale są to tak znikome ilości, że w ciągu roku kierowca ich nie odczuwa.
Jeszcze kila lat temu dużo mówiło się o szkodliwym działaniu LPG na silnik w aucie. Dziś już wiadomo, że nowoczesne instalacje sekwencyjne nie mają żadnego wpływu na szybsze zużywanie się jednostki napędowej. Co więcej producenci samochodów jak na przykład Skoda fabrycznie montują w swoich autach LPG. Oprócz oszczędności dla posiadaczy nowych samochodów z instalacją gazową, wychodzą oni na przeciw ekologii, bo trzeba wiedzieć, że jazda na LPG jest przyjazna dla środowiska w przeciwieństwie do jazdy na tradycyjnych paliwach.
Kalkulator LPG – zobacz ile zaoszczędzisz!
Aby sprawdzić przez zainstalowaniem w swoim aucie, bądź zakupie nowego z LPG ile realnie możemy zaoszczędzić. Wpisując w nim odpowiednie dane uzyskamy w miarę wiarygodne dane dotyczące realnego zużycia gazu w aucie i co za tym idzie oszczędności. W zależności ile jeździmy, możemy wyliczyć czas, po jakim zwróci nam się koszt instalacji gazu. Pokonując rocznie 15 000 kilometrów przy wydaniu 2 500 zł na zainstalowanie LPG, koszt ten zwróci się nam po dwóch latach eksploatacji, przy dzisiejszych średnich cenach gazu. Oczywiście jeśli ceny za litr LPG spadają, automatycznie ten czas się skraca.
Co do samego użytkowania LPG, należy przygotować się na dodatkowe wydatki. Na tą chwilę o 60 zł droższy jest przegląd techniczny samochodu wyposażonego w gaz. Dodatkowo należy co 10 000 km wymieniać filtry fazy ciekłej i lotnej. Należy się również przygotować na częstsze wymiany świec żarowych. Te wszystkie wydatki i tak w ogólnym rozrachunku nie przemawiają na niekorzyść LPG, bowiem oszczędność względem innych paliw i ta pozostaje na pułapie 50%.
Komentarze są zablokowane, ale trackback i pingback jest włączony.